W 2025 r. Państwowa Inspekcja Pracy rozpoczęła realizację trzyletniej ogólnopolskiej kampanii promującej zatrudnianie cudzoziemców zgodnie z polskimi przepisami. Przedsięwzięcie umożliwia zdobycie praktycznej wiedzy o tym, jak legalnie zatrudnić cudzoziemca, jakie są zasady legalnego podejmowania pracy w Polsce przez cudzoziemców, jakie korzyści wynikają z legalnego zatrudnienia zarówno dla podmiotów zatrudniających cudzoziemców, jak i samych obcokrajowców.
W ramach powyższej kampanii w dniu 30.09.2025 r. odbyło się spotkanie informacyjne, mające charakter warsztatowy, pod nazwą: ,,Cudzoziemiec prowadzący działalność gospodarczą na terytorium RP - podstawowe prawa i obowiązki", które było skierowane do pracodawców i przedsiębiorców z powiatu strzeleckiego prowadzących działalność gospodarczą i są ,,cudzoziemcami".
Podczas szkolenia Mariusz Wysiński Starszy Inspektor Pracy z Okręgowego Inspektoratu Pracy w Opolu omówił podstawowe obowiązki pracodawców oraz najczęściej pojawiające się nieprawidłowości, stwierdzane podczas kontroli cudzoziemców prowadzących działalność gospodarczą.
Organizatorem spotkania był Powiatowy Urząd Pracy w Strzelcach Opolskich.